•  Žáci se podílí na volbě tématu, na kterém budou pracovat. Tvoří si portfolia se svými poznatky. Učebnice je jen jedním z prostředků.
  • Dítě si může vybrat pracovní koutek a zda bude pracovat samostatně nebo ve skupině.
  • Rádi se učíme hrou, diskuzí nad řešením, preferujeme činnostní učení.
  • Využíváme různé pomůcky, hry, obrázky, kartičky, kostky, modely apod.
  • Snažíme se jednotlivá témata propojovat napříč předměty.
  • Ctíme období učení a objevování a období zkoušení, nestresujeme nečekanými testy.
  • Používáme slovní a bodové hodnocení, protože má lepší vypovídací hodnotu než známky. Hodnotíme také snahu a individuální pokroky každého dítěte. Chyba pro nás není selháním, ale pozitivní cestou procesu učení.
  • Pracujeme ve věkově smíšených skupinách, vedeme děti k vzájemné toleranci a respektu.
  • Rádi se učíme venku, velké přestávky trávíme na zahradě.
  • Na zahradě plánujeme vybudovat permakulturní zahradu s bylinkami, zeleninou, jedlými plody a rostlinami přitahujícími motýly.
  • A především vítáme úzkou spolupráci s rodiči našich žáků. Ti se mohou účastnit vyučování, zapojovat se do projektů a školních akcí.

 Odkud čerpáme

  • z pedagogiky M. Montessori
  • J. A. Komenského
  • Jenského plánu P. Petersena
  • Integrované tematické výuky S. Kovalikové
  • a mozkově kompatibilního učení
  • z prověřené školní vzdělávací koncepce školy Archa v Petroupimi
Pin It